SAMORZĄDNOŚĆ

MEMORIAŁ CYBERPOLIS W EUROPIE SIECI WIEDZY

Samorządność Cyberpolis

Przyjęty ………………………. dla ułatwienia pomocniczego wsparcia pracy solidarnej w Polsce.

Przesłanki

  • Wprowadzona przez globalną mobilność ludzi, idei i towarów centralizacja zarządzania własnością gospodarczą, zlikwidowała najważniejszą społeczną zaletę ekonomii kapitału, którą było rozpraszanie prywatnej własności dla chronienia indywidualnych wolności.
  • Cyfryzacja przetwarzania informacji, indywidualizując formy, dynamizując czas i poszerzając przestrzenie gospodarowania daje możliwość uzupełnienia ekonomii wymiany ekonomią solidarności.
  • Cyfryzacja horyzontalnej komunikacji, wsparta przez pomocnicze służby administracyjne cyberpolis  nowymi instytucjami, pozwala też na uzupełnienie demokracji procedur demokracją solidarności.
  • Ekonomia solidarności i demokracja solidarności powinny wzmocnić pedagogikę wolności w mobilnych domach społeczeństwa sieci wiedzy.
  • Teoria i ustrój ekonomii solidarności wymagają nowych paradygmatów uczenia, leczenia i rozwoju publicznych wartości. Postawy i praktyki ekonomii solidarności wymagają nowych narzędzi, standardów i kompetencji do pomocniczego wzmacniania samodzielnej pracy w rodzinach i w innych ośrodkach dobroczynności.
  • Państwa powinny pomóc społeczeństwom sieci wiedzy w rozwoju samokształcenia w rodzinie, samopomocy zdrowia i samorządności narodowej. Instytucjami wiodącymi w integrowaniu samorządności wspólnot wartości, pamięci i działania w Europejskich państwach, będą aglomeracje miejskie (cyberpolis).
  • Polska, posiada tradycje policentrycznego rozwijania aktywności gospodarczej przez metropolie miejskie (Kraków, Lwów, Poznań, Warszawa, Wilno). Kraków, wzmocnił w XX wieku zasoby, tradycję i powinności dla kultywowania pamięci i tożsamości narodowej Polaków.

Postulaty

Postulat wzmocnienia polskich znaków tożsamości narodowej.
Problem: podmiotowość Polaków w światowym społeczeństwie sieci wiedzy wymaga osadzenia rodowodu politycznego w procesie jednoczenia Europy.
Cel: ukazanie znaczenia suwerenności kulturowej Polaków w czasach zniewolenia przez system komunistyczny na drodze do odzyskiwania niepodległości.
Zadanie publiczne: kultywowanie pamięci przełomu pierwszej pielgrzymki Jana Pawła II w do Polski w czerwcu 1979 roku jako znaku tożsamości narodowej.

Postulat organizacji Centrów Obywatelskich

Problem: aktywne uczestnictwo w demokracji na poziomie lokalnym wymaga świadomości znaczenia publicznych wartości dla pracy solidarnej i dobrobytów domów.
Cel: zorganizowanie Centrum Obywatelskiego wedle standardów odpowiednich do potrzeb samodzielności, samorządności i solidarności społeczeństwa sieci wiedzy.
Zadanie publiczne: prowadzenie Centrów Obywatelskich do Polskich Miast z zamierzeniem wsparcia dla pracy solidarnej.

Postulat organizacji Sieciowych Mistrzostw Polski.
Problem: każdy naród powinien określić swoje miejsce w rodowodzie politycznego zjednoczenia Europy.
Cel: wprowadzenie do wizerunku Krakowa i do tożsamości Polski długości Kwietnej Mili (3.530 metrów) jako znaku kultury pamięci miejsca, czasu i wagi udziału Polaków w przełomie na drodze do zjednoczenia Europy.
Zadanie publiczne: coroczne sieciowe organizowanie wespół z Miastami Papieskimi wydarzeń publicznych nawiązujących do znaczenia publicznych spotkań z duchowymi przewodnikami Polaków w drodze do niepodległości.

Postulat organizacji powiatowych repozytoriów pamięci.
Problem: rozwój cyfrowych domowych biblioteki pamięci,  wymaga odniesienia do autoryzowanych zasobów informacji o zdarzeniach publicznych. Zakres i jakość takich zasobów powinien być regulowany i nadzorowany przez wspólnotę samorządową
Cel: wprowadzenie do domeny publicznej autoryzowanej przez instytucje kultury informacji o zdarzeniach istotnych dla kultury narodowej.
Zadanie publiczne: prowadzenie przez administrację publiczną repozytoriów pamięci dla wydarzeń publicznych mających znaczenie w kulturze pamięci  narodowej (Robotnicy sprawy narodowej), dla rozwoju sportowego młodzieży (Mistrzowie kultury fizycznej) i dla  rozwoju artystycznego młodzieży (Szkolnictwo artystyczne).

Projekt opracował Andrzej Madej, luty – lipiec 2015

Dodaj komentarz